Kalendář

Poslední aktuality

11.02.2019 - 20:21:00
Mezi elitu
Vyrážíme na zkušenou do zahraničí.

09.02.2019 - 12:11:42

2. 1/8 off-road indoor race 2013 - výsledky

26.01.2012 - 19:22:32
Máme nového soupeře
O víkendu jsme jeli na výlet....

www.ICEROCK-Motorsport.com

Nascar - Pensylvania 500, Pocono, 3.8.2008

Jsem fanoušek závodů Nascar od chvíle, kdy jsem poprvé hrál Nascar Racing (hra je z roku 1994) ještě na starém PC 486. Jelikož jsem byl nedávno v USA na dovolené, nemohl jsem se domů vrátit s tím, že na vlastní oči neuvidím Nascar závod. Zrovna se měl konat závod kousek od místa, kde jsem pobýval. Lístky jsme si koupili v předstihu na internetu.

Pensylvania 500, Pocono, 3.8.2008

Přijíždíme autem blíž k okruhu, doprava houstne, naštěstí jedou všichni jedním směrem. Po dlouhé době se konečně dostáváme na dohled k hlavní tribuně. Parkujeme auto na louce, všude kolem jsou snad tisíce dalších aut fanoušků. Dále už pokračujeme pěšky. Ještě před vstupní bránou je několik velkých přívěsů, ve kterých se prodává oblečení, suvenýry a další věci, ale vždy jenom od jednoho jezdce. Nohy mě nesou k přívěsu s číslem 24, odnáším si tričko a magnety na lednici. Jdeme dále, procházíme kolem nablýskaných starých aut. Hned za nimi je auto s číslem 24, které má dveře a tak nasedám a nechávám se vyfotit. O kousek dál stojí podivná moto-trojkolka. Vedle stojí dvě Nascar auta (mezi fotkami je to tmavě červený Ford), které mají sedačku na místě od spolujezdce. Člověk si tu může koupit projížďku po okruhu. Škoda, že na to už nebude čas. Nafotím aspoň, co se dá a jdeme se konečně usadit na tribunu. Cestou narážíme na pár race babes, takže rychle fotím, neboť je mi jasné, že to doma budu muset ukázat Nascar komunitě.

Stoupáme po schodech do řady 39. Naše místa jsou za start/cílem, jsem spokojen s výhledem. Nad hlavami nám prolétá letadlo, ze kterého vyskakují parašutisti a za moment přistávají na závodní dráze. Dost lidí kolem nás má sluchátka (scanners), které lze půjčit i na jeden závod a člověk pak může během závodu poslouchat, o čem se baví jezdci se svým crew chiefem. Rozhlížím se kolem a cítím se jako ve snu, konečně to všechno vidím na vlastní oči. Po dráze před tribunou projíždí armádní Hummry, diváci jim děkují za práci, kterou pro svou zem vykonávají (jsou to velcí patrioti). Pak zpívá Clarke Lewis státní hymnu, všichni během toho stojí v boxech vyrovnaní v řadách. Jezdci se soukají do aut, ulička v boxech se pomalu vylidňuje. Na velké obrazovce se objevuje Kiefer Sutherland a říká: Gentlemen, start your engines! Jezdci startují a moje srdce se rozbuší silněji. Po chvíli se všichni rozjíždí za pace carem (Chevy Corvette) a obkrouží pár zahřívacích kol. Pak už pace car zajíždí do boxu a je tu green flag... Auta nabírají rychlost, leader protíná start, motory burácejí, není slyšet vlastní slovo, fanoušci stojí s rukama nad hlavou a jásají. Zažívám svou závodní extázi. Teď už můžu klidně umřít ;-) Dostavuje se pocit naprosté satisfakce.

Ještě během prvního kola dochází v turn 2 ke kolizi a je z toho žlutá. Okamžitě mě napadlo, že se asi dívali, jak jezdíme Coscar online. Po odjetí několika kol zjišťuji, že jsem schopen udělat dobrou fotku technikou panning leda když jedou pomalu během žluté, případně pokud jsou v boxech. Při plné rychlosti kolem mě proletí moc rychle.

Vzpomínám si na stájového kolegu z Coscaru a jako správný kamarád mu posílám MMS s fotkou. Bohužel přenos MMS se nedaří, tak zkouším raději zavolat. Vysvětluji mu, kde jsem a proč volám a že balík aut se blíží a že mě chvíli nebude slyšet. Snad jsem mu tím udělal radost.

Závod mezitím utíká, celkem musí jezdci odkroužit 200 kol a jedno kolo zajedou za necelou minutu. Žlutých je čím dál méně, mezery mezi auty se zvětšují a po několika kolech jsou už roztahaní po celém okruhu. Ve 131. kole je závod přerušen kvůli dešti, všechny auta zastavují v jedné dlouhé řade za sebou v boxech, jezdci vystupují ven a technici pak natahují přes auta pláštěnky. Po chvíli už zase svítí Slunce a mi se naskýtá příležitost si vyfotit svého oblíbeného jezdce u jeho auta. Paráda. To je něco jako bonus. Po trati se projíždí tři pickup trucky, které vysouší asfalt. Po 40 minutách se pokračuje v závodu. Konec se blíží a jezdci taktizují, kolik paliva přibrat při poslední zastávce v boxech. Mému oblíbenému jezdci došel benzín v posledním kole, ale dojel aspoň na 10. místě.

Odcházíme k autu a já jsem spokojen, že jsem si mohl splnit svůj sen.

- mkey -

Fotogalerie| Foto v plném rozlišení (150MB)